söndag 22 februari 2009


Min kära mor har utmanat mig och själklart antar jag utmaningen ;)

Man ska skriva ner 5 äckliga/dåliga maträtter, och sedan skicka dom vidare till 5 andra bloggare för att se om dom vill/vågar äta det jag skrivit ner.
Vidare skall man tala om ifall man vågar/vill äta nåt från utmanarens lista.


Mammas äckellista:

  1. Gelé/marmelad- Äckligt dallrigt och sött. Jag älskar sötsaker, men var sak på sin plats. Jag tycker verkligen inte om sött i maten.
  2. squash/aubergin: Läbbig konsistens och ingen smak.
  3. pepparrot/wasabi Jag hatar både smaken och lukten.
  4. Sojakorv- Konsistensen påminner för mycket om riktig korv i min mun. Jag vet att köttätare inte håller med.
  5. Kokt brysselkål: Huvva!!! Hårdstekt med en massa olja och kryddor däremot... mums.
Det här tycker jag om det:
1. Gelé/marmelad- Jag gillar inte gelé men marmelad fungerar bra i bland lite för "dallrigt och "sött" ibland.
2. squash/aubergin-BLÄÄ!! smakar udda konstig konsistens och har dåliga minnen av dom...
3.
pepparrot/wasabi-alderless för starkt enligt mig.
4.
Sojakorv-inte gott,smakar illa gillar inte vanlig korv heller för den delen
5.
Kokt brysselkål- uuuuu konstig konsistens paulina inte gilla! xD

Min äckellista:

1. Korv: Blä hatar det varför vet jag inte men BLÄÄ!
2. Fläsk: gillar inte fläsk det är inte gott
3. Mat med mycket fett: usch..gillar inte fett vitt och äcligt inte något för mig.
4. Kallops: äckligt segt och torrt
5. Mandlar: fy har dåliga minnen och har inte ätit det på länge..

Dom jag utmanar:

1. Jenny
2. Johanna
3. Frida
tyvär har jag inga fler att utmana...:( eftersom nästan inga av mina kompisar har blogg och mamma har utmanat mina systrar. :/

bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar